SHAHIN NAJAFI OFFICIAL BLOG

شهریور ۲۲، ۱۳۹۵

عيد قربان

١. هر نوع وحشيگرى و ستم، هركجا و توسط هر شخص يا جمعى محكوم است، چه كشتن حيوانات به بهانه عيد باشد يا جنگ خروس و سگ و يا گاوبازى و نهنگ‌كشى و شكار تفريحى حيوانات و... قياس مسئله اقليت‌هاى جنسى با كشتن حيوان‌ها بى‌معنى‌ست، جداى از اين حتى بايد مثلا از يك آخوند همجنسگرا هم دفاع كرد. كمااينكه در حوزه‌ها و مراكز دينى مخصوصا اسلامى و مسيحى همجنسگراهاى دين‌دار كم نيستند!

٢.مسئله در ابتدا خوردن يا نخوردن گوشت حيوانات نيست، بلكه عادى كردن مرگ براى مردم است، چه با مناسك قربانى كردن حيوانات يا إعدام شهروندان در ملاء عام

٣. روشنفكربازى اصطلاحى‌ست كه تفكر مرتجع و ضدشعور آفريده است. وحشيگرى به عقل حمله مى‌كند تا خود را توجيه كند. در حال حاضر بازى روشنفكرانه از بازى وحشيگرانه مفيدتر است!

٤. هميشه عده‌اى هستند كه با ستم و بى‌شعورى (پذيرش ستم) به دليل منافع و مصالح و يا ترس‌شان همراه مى‌شوند: اگر تمام جهان بگويد كشتن يك گوسفند در خيابان‌هاى ايران يا يك گاو در اسپانيا جالب و مفيداست، بازهم بايد گفت كه اين كارها غيرعقلانى و بدون شعور و خشن و مضر است!


به امروز و فردا و ١٠ سال، ٢٠ سال فكر نكن. نترس و إنكار كن. ما بهرحال مى‌ميريم اما به نسل‌هاى بعد فكر كن كه از ما چه چيزى به إرث مى‌برند.


براى حكام و شركاء، هيچ چيز مفيدتر از نادانى و بى‌تفاوتى ما نيست.