SHAHIN NAJAFI OFFICIAL BLOG

اردیبهشت ۰۴، ۱۳۹۴

تیزر موزیک ویدئو آئورلیانو

Aureliano Music Video Teaser Trailer


Music and Lyrics: Shahin Najafi
Arrangement: Majid Kazemi
Director: Shahram Azimi

١. در كتاب صدسال تنهايى اثر گابريل گارسيا ماركز، شخصيتى داريم به نام سرهنگ آئورليانو بوئنديا. "سرهنگ آئورلیانو بوئندیا سی و دو بار سر به شورش برداشت و در همه آن ها شکست خورد.از هفده زن صاحب هفده پسر شد که همگی پیش از آنکه به سی و پنج سالگی برسند کشته شدند. سرهنگ آئورلیانو بوئندیا از چهارده سوءقصد، هفتاد و سه دام و یک تیرباران، جان سالم به در برد... (از متن).

٢. اين شخصيت در آلبوم (ص) دست‌مايه ساخت يك كار شد. در ترانه‌ى آئورليانو، خود سرهنگ حضور ندارد بلكه تك‌گويى يك زن را مى‌شنويم. اما قطعا براى فهم بهتر ترانه، بايد ماجراى شهر خيالى ماكوندو را خواند. ترانه، روايتى در فرم شانسون فرانسوى‌ست كه با تنظیم مجید کاظمی به راك/بالاد ملايم نزديك مى‌شود. ريتم ابتدايى موسيقى، مارش نظامى‌ست و همراهى ملوديك فرنچ‌هورن. درمجموع، كار "آئورليانو" شباهت ساختارى جدى با موسيقى آمريكاى لاتين ندارد، اما نماى عمومى آن، دور از بخشى از تاريخ تلخ آنجا نيست. تنها تنبل‌ها، متوسط‌ها و متقلبان از جستجو و پرسشگرى بيزارند.

٣. صدسال تنهايى چند ترجمه دارد و من ترجمه‌ى كيومرث پارسايى را كه مستقيم از اسپانيايى‌ست پيشنهاد مى‌كنم. اگر از يك كتاب چند ترجمه وجود دارد، ترجيحا ترجمه از زبان اصلى را مطالعه كنيد.

تا پيش از انتشار (ص) خود را به كلام مسلح كنيد!

ویدئوی آئورلیانو کاری‌ست از دوست هنرمندم شهرام عظیمی و با بازی سه هنرمند خوب تئاتر و پرفرمنس از هلند (سارا تبریزی)، آلمان (سولماز وکیل‌پور) و بلژیک (جان نیمز) که در این کار سخت زحمت کشیدند.

ش.ن.ل.ع